Vernieuwing

By Blog Leave a comment
Tijd voor vernieuwing

Als Office Manager heb ik te maken met enorm veel verschillende taken, contacten en verantwoordelijkheden. Alle werkzaamheden moeten snel en nauwkeurig worden uitgevoerd. Vernieuwing! Dat is elke dag mijn uitdaging. Ik wil slimmer werken, dat willen we toch allemaal? Inique4U is druk bezig met vernieuwing. Ik wil optimaal gebruik maken van de moderne mogelijkheden.

 

Productiever

Ik wil bewuster werken en bovenal efficiënt productief zijn. Daar haal ik plezier uit en zo voorkom ik vervelende situaties. Natuurlijk ben ik druk bezig met time management, maar er zijn ook andere mogelijkheden om slimmer te werken. De technische mogelijkheden lijken onbeperkt. Door gebruik te maken van handige apps en tools kun je niet alleen enorme tijdswinsten behalen, het is ook nog eens leuk om mee te werken.

 

Handige apps

Vooral op internet zijn er een groot aantal handige apps en tools die je kunt gebruiken om slimmer te werken. Misschien gebruik je ze al. Ik deel graag mijn top vijf van vernieuwing met je:

 

1. Symbaloo

Op één dag ben ik veel tijd kwijt aan het intypen van domeinnamen. Ik moet ze soms opzoeken, of ik typ verkeerd. Ik vroeg me af of dat ook anders kan. Symbaloo is een bruikbare oplossing. Met deze gebruikersvriendelijke internettoepassing kun je een volledig eigen startpagina maken, zodat je alle domeinen die je vaak gebruikt in één handig overzicht hebt. Door het gebruik van meerdere tabbladen kun je het onderverdelen zoals jij wilt.

 

2. Evernote

Onderweg notities maken, een foto maken of screenshots beheren. Ik kan met Evernote overal een notitie maken of een boodschap voor mezelf inspreken. Alle bestanden worden gesynchroniseerd zodat ik ze beschikbaar heb op telefoon, tablet of pc. Handig.

 

3. Datumprikker

Agendabeheer is soms best lastig. Probeer maar eens met grote kopstukken een datum voor een overleg te prikken. Met datumprikker gaat dit een stuk gemakkelijker. Ik geef een paar data in en nodig anderen uit. Zij kunnen op hun beurt aangeven wanneer er ruimte in hun agenda is en dan rolt er een datum uit waarop alle partijen beschikbaar zijn. Dat scheelt mij een hoop telefoontjes, en/of mailtjes.

 

4. Dropbox

Dropbox hoef ik waarschijnlijk niet meer uit te leggen. Met dropbox kan ik al mijn bestanden in de cloud opslaan en vanaf iedere computer, smartphone of tablet benaderen. Met 2 GB gratis opslag. Heb je meer nodig, dan ga je betalen. Dropbox is het meest bekend, maar hoeft niet de beste oplossing te zijn. Heb je meer opslagruimte nodig of wil je een goede beveiliging, dan kan je Woozl overwegen.

 

5. Camcard

Met Camcard kan ik heel gemakkelijk visitekaartjes scannen en de gegevens worden automatisch opgeslagen in mijn contactenlijst. Dat scheelt een hoop overtypwerk.

 

Wat gebruik jij?

Ik heb deze vijf tools genoemd omdat ik daar graag mee werk, maar er zijn natuurlijk talloze andere tools verkrijgbaar. Skype, Yammer, Coen etc. Welke tool gebruik jij?

Wat bespaart jou veel tijd?

Tagged under:

Leave a Reply

Your email address will not be published.